باتوجه به اينكه رعايت قوانين و نكات مهم زير جهت آگاهي دانشجويان بين الملل الزامي ميباشد و عدم رعايت آن در سالهاي گذشته براي دانشجو مشكلات متعددي را ايجاد كرده است، خواهشمند است به تمامي دانشجويان و همكاران مرتبط با حوزه بين الملل اطلاع رساني گردد.
۱_ تمامي دانشجويان بين الملل اعم از پذيرش از طريق كنكور سراسري و پذيرش آزاد (بورسيه و غير بورسيه) بايد گذرنامه الكترونيكي و كد بلامانع (سامانه سائورگ) داشته باشند و در جهت اخذ رواديد و اقامت تحصيلي در ابتداي تحصيل از واحد امور كنسولي معاونت بين الملل اقدام نمايند و ثبت نام حضوري افراد فقط با رواديد تحصيلي انجام پذيرد.
۲ _ در صورت اتمام سقف مجاز اقامت تحصيلي دانشجويان (كارداني و كارشناسي ۵ سال، ارشد ۳ سال، دكتري ۵ سال) تمديد اقامت انجام نخواهد شد.
۳_ مسائل مربوط به پرداخت شهريه و تاريخ اقامت تحصيلي در زمان شروع هر نيمسال تحصيلي و انتخاب واحد افراد بررسي گردد.
۴_ زمابندي ارائه خدمات در ۳ ماهه پايان سال ۱۴۰۳ به شرح زير ميباشد:
دانشجوياني كه داراي اقامت (بيش از ۶ ماه) ميباشند و فقط درخواست خروج و مراجعت دارند از تاريخ ۲۴/۰۹/۱۴۰۳ الي ۱۵/۱۰/۱۴۰۳ مهلت دارند
دانشجوياني كه درخواست تمديد اقامت (افرادي كه اقامت آنان در ماه بهمن، اسفند ۱۴۰۳ و فرودين ۱۴۰۴) دارند از تاريخ ۱۵/۱۰/۱۴۰۳ تا ۳۰/۱۰/۱۴۰۳ مهلت دارند
دانشجوياني كه درخواست صدور اقامت (دانشجويان ورودي جديد) دارند تا ۱۵/۱۱/۱۴۰۳ مهلت دارند
تا مدارك كامل خود را به دفتر امور كنسولي دانشگاه تحويل دهند كه قبل از تعطيلات نوروز ۲۲/۱۲/۱۴۰۳ آماده گردد. مداركي كه پس از اين تاريخها به دفتر تحويل گردد تضميني جهت آماده شدن قبل از تعطيلات نخواهد داشت.
️ پس از تاريخ ۱۱/۱۲/۱۴۰۳ هيچ مداركي از دانشجويان جهت امور كنسولي دريافت نخواهد شد ️. دفتر اموركنسولي از ۱۶/۰۱/۱۴۰۴ آماده ارائه خدمات كنسولي ميباشد.
مدارك مورد نياز
راههاي ارتباطي با دفتر امور كنسولي معاونت بين الملل دانشگاه تهران
۱_ شماره دفتر:
۰۲۱۶۶۴۱۹۶۴۹ _ ۰۲۱۶۱۱۱۳۸۱۷
۲_ كانال اطلاع رساني:
پيام رسان هاي تلگرام، ايتا و بله : consular_tehran@
جهت اطلاع از كليهي رويدادها، قوانين و خدمات كنسولي
۳_ ايميل
Int.consular@ut.ac.ir
۴_ روز و ساعت كاري تحويل مدارك: شنبه تا سه شنبه ۸ صبح الي ۱۲ ظهر